Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Шумілінскі раённы выканаўчы камітэт
18 снежня 2024

Лукашэнка разлічвае, што порт і СЭЗ "Сахар" стануць надзейнай стартавай пляцоўкай для кааперацыі з Аманам


Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка разлічвае, што порт і СЭЗ "Сахар" стануць надзейнай стартавай пляцоўкай для кааперацыі Беларусі і Амана. Аб гэтым гаворыцца ў запісе, які ён пакінуў па выніках наведвання гэтых аб'ектаў на поўначы Амана, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"З цікавасцю азнаёміўся з інфраструктурай і магчымасцямі глыбакаводнага порта і свабоднай эканамічнай зоны "Сахар". Гэтыя аб'екты з'яўляюцца сапраўднымі жамчужынамі Амана, губернатарства Паўночная Аль-Баціна і новага шляху "Поўнач - Поўдзень", - адзначыў кіраўнік дзяржавы. - Лагістычныя і вытворчыя магчымасці робяць порт і СЭЗ "Сахар" важнымі інструментамі дасягнення мэт устойлівага развіцця і працвітання вашай краіны, якія рэалізуюцца Яго Вялікасцю Султанам Хайсамам бен Тарэкам у рамках праграмы "Бачанне Амана 2040".

"Падобна да таго, як аль-Дукм вывеў на новыя вышыні касмічную праграму Амана, упэўнены, што порт і СЭЗ "Сахар" стануць надзейнай стартавай пляцоўкай для кааперацыі Беларусі і Амана", - гаворыцца ў запісе ад імя Аляксандра Лукашэнкі.

Для кіраўніка дзяржавы правялі падрабязную экскурсію па тэрыторыі порта і СЭЗ - расказалі аб асаблівасцях работы і размешчаных там прадпрыемствах, лагістычных перавагах і інфраструктуры.




Абмяркоўваліся перспектывы задзейнічання мясцовых магчымасцей у развіцці беларуска-аманскага супрацоўніцтва, у тым ліку ў сферы паставак і рээкспарту беларускай прадукцыі, стварэння сумесных прадпрыемстваў. Аляксандр Лукашэнка непасрэдна на месцы зверыў пазіцыі з членамі беларускай дэлегацыі і даў шэраг практычных даручэнняў.

Прэзідэнт наведаў буйное прадпрыемства, якое займаецца вытворчасцю палімернай прадукцыі. Яно належыць вялікай кампаніі Амана, якая працуе ў такіх сферах, як разведка і здабыча нафты і газу, нафтаперапрацоўка, нафтахімічная вытворчасць, гандаль, альтэрнатыўная энергетыка, вытворчасць электраэнергіі, а таксама інфраструктура.

Напярэдадні Аляксандр Лукашэнка расказаў журналістам аб прапанове Султана Амана Хайсама бен Тарэка Аль Саіда стварыць у краіне хаб беларускіх тавараў.

"Для нас вельмі важна, каб мы вызначылі кропку. Порт, можа, яшчэ нешта будзем глядзець. І адтуль пайшлі нашы тэхналогіі, якія ў Амане патрэбны. Таму мы будзем на беларускіх тэхналогіях ствараць тут сумесныя прадпрыемствы і будзем рухацца на захад, на ўсход, на поўнач адсюль з Індыйскага акіяна, прадаючы свае тавары, - сказаў Аляксандр Лукашэнка. - Вельмі добрую прапанову ўнёс Султан - стварыць тут хаб - такі цэнтр беларускіх тавараў. І я ўчора яму шчыра сказаў, што вырабляць мы навучыліся шмат чаго. Гандляваць - яшчэ не вельмі. Ну а яны здаўна (умеюць гандляваць. - Заўвага БЕЛТА). І ў гэтым плане паабяцалі нам аказаць дапамогу".

У інтэрв'ю журналістам міністр прамысловасці Беларусі Аляксандр Яфімаў заявіў, што Беларусь разлічвае задзейнічаць порт і свабодную эканамічную зону "Сахар" пад сумесныя праекты з Аманам: "Задача наведвання порта і СЭЗ у тым, каб падабраць пляцоўку для стварэння сумесных прадпрыемстваў і ў далейшым рэалізацыі праекта па фарміраванні хаба беларускіх прамысловых тавараў у Султанаце Аман з мэтай пашырэння нашых тавараў на рынку трэціх краін".

Ён адзначыў, што порт займае прывабнае становішча з пункту гледжання лагістыкі. "Так было гістарычна. Так застаецца і да сённяшняга дня. Таму, улічваючы добрае лагістычнае становішча гэтага порта, нашы інтарэсы звязаны менавіта з тым, каб у гэтым порце фарміраваць наш прамысловы хаб. Пераважна мы разглядаем пляцоўкі СЭЗ для таго, каб размяшчаць будучыя сумесныя прадпрыемствы", - заявіў Аляксандр Яфімаў.

Паводле слоў міністра, пералік тавараў, якія могуць быць выраблены на тэрыторыі Амана, даволі шырокі. "Гэта і ўнутраны рынак. Ім патрэбна сельскагаспадарчая прадукцыя, трактары, усё, што з імі звязана: прычапное, навясное абсталяванне, камунальная, дарожна-будаўнічая тэхніка, - сказаў ён. - І, вядома, вялікі патэнцыял маюць тавары, якія можна перанакіраваць на рынкі трэціх дзяржаў. І тут пералік ужо больш шырокі. Гэта кар'ерная, грузавая тэхніка, усё, што звязана з лагістычнай інфраструктурай. Гэты пералік тэхналогій, тавараў мы гатовы прапанаваць нашым аманскім партнёрам для рэалізацыі на іх тэрыторыі".



Порт "Сахар" пабудаваны ў 2002 годзе, знаходзіцца на паўднёвым усходзе ад Армузскага праліва, на беразе Аманскага заліва. Апрацоўвае больш за 1 млн т марскіх грузаў у тыдзень і амаль 3,5 тыс. судоў у год.

Свабодная эканамічная зона "Сахар" створана ў 2010 годзе побач з портам.



Глыбакаводны порт і прылеглая да яго СЭЗ размешчаны ў адміністрацыйным цэнтры правінцыі Паўночная Эль-Баціна, на паўдарозе паміж гарадамі Дубай (ААЭ) і Маскат (Аман). Займаюць тэрыторыю 45 кв.км. СЭЗ "Сахар" - адна з чатырох асаблівых эканамічных зон на тэрыторыі Амана. Статусам СЭЗ таксама надзелены свабодная зона "Салала", свабодная зона "аль-Мазуна" на граніцы з Еменам, горад аль-Дукм. Порт і СЭЗ кіруюцца кампаніяй "Сахар Інтэрнэшнл Дэвэлапмэнт", сумесным прадпрыемствам урада Амана, порта Ратэрдама (Нідэрланды) і індыйскай кампаніі "СКІЛ Інфрастракчэ".

З моманту стварэння СЭЗ "Сахар" прыцягнула інвестыцый на суму звыш $26 млрд і стала адной з найбольш дынамічных і паспяховых прамысловых зон рэгіёна Заліва. На тэрыторыі СЭЗ размешчаны прадпрыемствы нафтахімічнай і лагістычнай галіны, па вытворчасці пластмас, металургіі, здабычы карысных выкапняў, харчовай і аўтамабільнай прамысловасці.

У ліку пераваг зоны - зручная лагістыка, адсутнасць імпартных пошлін і пошлін на рээкспарт, вызваленне ад падаткаў на прыбытак арганізацый да 25 гадоў і адсутнасць асабістага падаходнага падатку. Вырабленая прадукцыя карыстаецца шэрагам ільгот у рамках міждзяржаўных пагадненняў Амана.

Усе навіны