Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Шумілінскі раённы выканаўчы камітэт

Зямельныя ўчасткі

Пералік зямельных участкаў па Шумилинскому раёне, якія прызначаны для прадастаўлення ва ўстаноўленым парадку юрыдычным асобам і індывідуальным прадпрымальнікам пад будаўніцтва аб'ектаў нерухомай маёмасці для ажыццяўлення эканамічнай дзейнасці

Пералік свабодных (незанятых) зямельных участкаў у садаводчых таварыствах Шумілінскага раёна (горада), у тым ліку з размешчанымі на іх невыкарыстоўваемымі аб'ектамі нерухомасці, якія падлягаюць зносу, якія могуць быць прадастаўлены грамадзянам для вядзення калектыўнага садаводства, па стане на 1 лістапада 2020 г.

Пералік свабодных (незанятых) зямельных участкаў у населеных пунктах Шумілінскага раёна Віцебскай вобласці, якія могуць быць прадастаўлены грамадзянам для будаўніцтва і абслугоўвання аднакватэрных, блакіраваных жылых дамоў па стане на 1 лістапада 2020 г.

Кадастравая ацэнка зямель, зямельных участкаў па ўвазе функцыянальнага выкарыстання зямель «Вытворчая зона»

Інфармацыя аб зямельных участках, якія магчыма даць ва ўстаноўленым парадку для вядзення сялянскай (фермерскай) гаспадаркі на тэрыторыі Шумілінскага раёна

№ п/п

Найменне сельскагаспадарчай арганізацыі, з зямель якой магчыма адабранне зямель для вядзення КФХ 

Прыкладная плошча сельскагаспадарчых зямель, га 

Размяшчэнне

1

КУВП «Шумілінскі райаграсэрвіс» Карта 1.doc

190

Паблізу. д. Каравайница Светлосельского з/з

2

КУВП «Шумілінскі райаграсэрвіс» Карта 2, 3.doc

220

Паблізу в. Залессе Ловжанского з/з

3

КУПП «Шумилинскийрайагросервис» Карта 2, 3.doc

99

Паблізу. д. Маринкино Ловжанского з/з

4

КУСХП «Мішневічы»  Карта 4.doc

123

Паблізу в. Красомай Мишневичского з/з

5

КУСХП «Мішневічы»  Карта 5.doc

230

Паблізу. д. Ставица Мишневичского з/з

6

ААТ «Придвинский» Карта 6.doc

54

Паблізу. д. Духровичи Ковляковского з/з

























ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЗЕМЛЕКАРЫСТАЛЬНІКАЎ

У адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб зямлі, Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2007 г.№667 «Аб адабранні і прадастаўленні зямельных участкаў» зямельны ўчастак лічыцца створаным, змененым, прекратившим існаванне з моманту дзяржаўнай рэгістрацыі яго стварэння, змянення, спынення існавання. Права на зямельны ўчастак, абмежаванні (абцяжарання) права на зямельны ўчастак ўзнікаюць, пераходзяць, спыняюцца з моманту дзяржаўнай рэгістрацыі адпаведна іх узнікнення, пераходу, спынення. 

У выпадку прадастаўлення зямельнага ўчастка ў часовае карыстанне для будаўніцтва (устаноўкі) часовых індывідуальных гаражоў, агародніцтва, касьбы і выпасу сельскагаспадарчых жывёл зямельны ўчастак лічыцца створаным, змененым, прекратившим існаванне, а права часовага карыстання - якія ўзніклі, перайшлі, прекратившимся з моманту прыняцця рашэння аб адабранні і прадастаўленні зямельнага ўчастка, за выключэннем выпадкаў заканчэння тэрміну карыстання зямельным участкам, прадастаўленым у часовае карыстанне.

У выпадку заканчэння тэрміну карыстання зямельным участкам, прадастаўленым у часовае карыстанне або арэнду, гэтыя правы лічацца прекратившимися з моманту заканчэння такога тэрміну. 

Самавольным заняткам зямельнага ўчастка з'яўляецца выкарыстанне зямельнага ўчастка без дакумента, які засведчвае права на яго, за выключэннем выпадкаў выкарыстання па мэтавым прызначэнні грамадзянамі зямельных участкаў, прадастаўленых ім да 1 студзеня 1999 года для будаўніцтва і (або) абслугоўвання жылога дома, абслугоўвання зарэгістраванай арганізацыяй па дзяржаўнай рэгістрацыі кватэры ў блакіраваным жылым доме, вядзення асабістай падсобнай гаспадаркі, калектыўнага садаводства, дачнага будаўніцтва, будаўніцтва і эксплуатацыі індывідуальнага гаража для захоўвання транспартнага сродку, звесткі аб якіх унесены ў зямельна-кадастравую дакументацыю.

Самавольнаезаняцце зямельнага участкав адпаведнасці з артыкулам 23.41 Асаблівай часткі Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях цягне накладанне штрафу ў памеры ад дзесяці да трыццаці базавых велічынь, на індывідуальнага прадпрымальніка – ад дваццаці да ста базавых велічынь, а наюридическое асобу – ад пяцідзесяці да трохсот базавых велічынь. 

Грамадзяне Рэспублікі Беларусь, у якіх адсутнічаюць дакумент аб прадастаўленні зямельнага ўчастка або дакумент, які сведчыць права на зямельны ўчастак, або якія выкарыстоўваюць зямельны ўчастак, мяжа і (або) памер якога не супадаюць з мяжой і (або) памерам, указанымі ў дакуменце аб прадастаўленні зямельнага ўчастка або дакуменце, які сведчыць права на зямельны ўчастак, але якія добрасумленна, адкрыта і бесперапынна валодаюць зямельным участкам як сваім уласным на працягу пятнаццаці і больш гадоў, маюць права ў адпаведнасці з заканадаўствам набыць гэты зямельны ўчастак у прыватную ўласнасць або атрымаць яго ў пажыццёвае спадчыннае валоданне, арэнду ў сітуацыі, якая мяжы і (або) памеры, які не перавышае памеру, устаноўленага артыкулам 36 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб зямлі.

Добрасумленнасць, адкрытасць і бесперапыннасць валодання зямельным участкам пацвярджаюцца звесткамі, унесенымі ў зямельна-кадастравую дакументацыю, альбо будаўнічым пашпартам і (або) пашпартам домаўладання і (або) дакументамі аб выплаце зямельнага падатку.

Грамадзянам, якія жадаюць атрымаць зямельныя ўчасткі для індывідуальнага жыллёвага будаўніцтва, прадастаўляюцца зямельныя ўчасткі з пераліку свабодных (незанятых) зямельных участкаў па іх заявах у рамках выканання адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца райвыканкамам, сельскімі выканаўчымі камітэтамі па заяўным прынцыпе «адно акно».
Юрыдычная асоба, індывідуальны прадпрымальнік на працягу шасці месяцаў, а грамадзянін на працягу аднаго года з дня дзяржаўнай рэгістрацыі стварэння зямельнага ўчастка і ўзнікнення права на яго абавязаны прыступіцьда занятку дадзенага ўчастка ў адпаведнасці з мэтай і ўмовамі яго прадастаўлення (пачаць будаўніцтва, іншае асваенне зямельнага ўчастка). 

Пад пачаткам будаўніцтва разумеецца ажыццяўленне будаўніча-мантажных работ у адпаведнасці з зацверджанай праектнай дакументацыяй. 

Пад пачаткам іншага асваення зямельнага ўчастка разумеецца ажыццяўленне комплексу работ у адпаведнасці з мэтавым прызначэннем і ўмовамі прадастаўлення зямельнага ўчастка, калі зямельны ўчастак прадастаўлены для мэтаў, не звязаных з будаўніцтвам капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў). 

Грамадзянін, індывідуальны прадпрымальнік, юрыдычная асоба абавязаны ва ўстаноўленыя тэрміны выканаць усе іншыя прадугледжаныя заканадаўствам або ў адпаведнасці з ім умовы адвядзення зямельнага ўчастка.

Тэрміны выканання грамадзянінам, індывідуальным прадпрымальнікам умоў адводу зямельнага ўчастка, у тым ліку звароту за дзяржаўнай рэгістрацыяй у дачыненні да гэтага зямельнага ўчастка, могуць быць падоўжаныя адпаведнымі мясцовымі выканаўчымі камітэтамі шляхам прыняцця ва ўстаноўленым парадку рашэння на падставе заявы грамадзяніна, індывідуальнага прадпрымальніка пададзенай да заканчэння тэрміну здзяйснення названых дзеянняў, але не раней чым за два месяцы да іх заканчэння пры наяўнасці ўважлівай прычыны, што перашкаджае выкананню ўмоў адводу (хвароба, адсутнасць у Рэспубліцы Беларусь або іншая ўважлівая прычына). 

Пры невыкананні ўмоў адводу зямельнага ўчастка ў устаноўленыя тэрміны мясцовы выканаўчы камітэт не пазней аднаго месяца з дня заканчэння адпаведнага тэрміну накіроўвае грамадзяніну, індывідуальнаму прадпрымальніку, юрыдычнай асобе прадпісанне аб неабходнасці выканання ўмовы адводу зямельнага ўчастка (пачатку будаўніцтва, іншага асваення зямельнага ўчастка ў адпаведнасці з мэтай і ўмовамі яго прадастаўлення, пералічэння плацяжоў і інш.).

Калі дадзеныя асобы па заканчэнні тэрміну, названага ў прадпісанні, не выконваюць ўмовы адводу зямельнага ўчастка, мясцовы выканаўчы камітэт у адпаведнасці з яго кампетэнцыяй па канфіскацыі і прадастаўленні зямельных участкаў не пазней дзесяці дзен па заканчэнні названага тэрміну ў прадпісанні:

  • прымае рашэнне аб спыненні права карыстання, пажыццёвага спадчыннага валодання зямельным участкам і аб канфіскацыі зямельнага ўчастка;
  • падае ў суд заяву аб спыненні права прыватнай уласнасці на зямельны ўчастак;
  • прымае рашэнне аб скасаванні дагавора арэнды зямельнага ўчастка, калі права яго скасавання ў аднабаковым парадку прадугледжана гэтым дагаворам.

ДЗЯРЖАЎНЫ КАНТРОЛЬ ЗА ВЫКАРЫСТАННЕМ І АХОВАЙ ЗЯМЕЛЬ

Добраўпарадкаванне і навядзенне парадку на зямлі – справа не толькі органаў дзяржаўнага кіравання, але і кожнага жыхара нашай краіны. 

Актыўны ўдзел у добраўпарадкаванні роднага краю, у выкананні мерапрыемстваў па навядзенні парадку на зямлі - гэта доўг і абавязак кожнага жыхара нашага раёна, працоўных калектываў прадпрыемстваў і арганізацый усіх формаў уласнасці, грамадскіх аб'яднанняў. 

Родны горад, аграгарадок, вёска таксама, як і родны дом, патрабуюць асаблівай увагі, клопату, падтрымкі і догляду з боку яго жыхароў. 

Прымаючы актыўны ўдзел у добраўпарадкаванні і навядзенні парадку на зямлі Вы робіце сваё жыццё, жыццё родных, блізкіх і навакольных Вас людзей камфортней і ўтульней, а ў цэлым НАШ КРАЙ больш прывабным і сучасным. 

У ходзе выканання дзяржаўнага кантролю за выкарыстаннем і аховай зямель ўстаноўлена, што найбольш распаўсюджанымі парушэннямі зямельнага заканадаўства з'яўляюцца такія парушэнні, як: 

невыкарыстанне зямельнага ўчастка на працягу ўстаноўленага тэрміну;

невыкананне патрабаванняў па ахове зямель;

знішчэнне або пашкоджанне межавых знакаў;

самавольнае заняцце зямельнага ўчастка.

За парушэнні зямельнага заканадаўства ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях прадугледжана наступная адказнасць:

Артыкул 15.10. Парушэнне парадку выкарыстання зямлі і патрабаванняў па яе ахове

1.Невыкарыстанне зямельнага ўчастка на працягу тэрміну, устаноўленага заканадаўчымі актамі,–

цягне накладанне штрафу ў памеры да дзесяці базавых велічынь, на індывідуальнага прадпрымальніка– да дваццаці пяці базавых велічынь, а на юрыдычную асобу– да ста базавых велічынь. 

2.Парушэнне парадку зняцця, выкарыстання і захавання ўрадлівага слою глебы пры правядзенні работ, звязаных з парушэннем зямель, альбо парушэнне парадку кансервацыі дэградаваных сельскагаспадарчых зямель, альбо невыкананне абавязковых мерапрыемстваў па абароне зямельнага ўчастка ад воднай, ветравой эрозіі або іншых працэсаў разбурэння, альбо невыкананне іншых патрабаванняў па ахове зямель–

цягнуць накладанне штрафу ў памеры да дваццаці базавых велічынь, на індывідуальнага прадпрымальніка– да ста базавых велічынь, а на юрыдычную асобу– да трохсот базавых велічынь. 

3.Нямэтавае выкарыстанне прадастаўленага зямельнага ўчастка–

цягне накладанне штрафу ад дзвюх да дзесяці базавых велічынь, на індывідуальнага прадпрымальніка– ад пяці да дваццаці пяці базавых велічынь, а на юрыдычную асобу– ад дваццаці да ста базавых велічынь.

Артыкул 15.13. Знішчэнне альбо пашкоджанне межавых знакаў

Знішчэнне альбо пашкоджанне межавых знакаў, а таксама іх самавольны перанос–

цягнуць папярэджанне або накладанне штрафу ў памеры да дваццаці базавых велічынь.

Артыкул 23.41. Самавольнае заняцце зямельнага ўчастка

Самавольнае заняцце зямельнага ўчастка–

цягне накладанне штрафу ў памеры ад дзесяці да трыццаці базавых велічынь, на індывідуальнага прадпрымальніка– ад дваццаці да ста базавых велічынь, а на юрыдычную асобу– ад пяцідзесяці да трохсот базавых велічынь.

Артыкул 23.42. Парушэнне тэрмінаў вяртання часова займаемых земляў

Парушэнне тэрмінаў вяртання часова займаемых земляў–

цягне накладанне штрафу ў памеры ад дзесяці да трыццаці базавых велічынь, на індывідуальнага прадпрымальніка– ад дзесяці да пяцідзесяці базавых велічынь, а на юрыдычную асобу– да двухсот базавых велічынь.

За 2019 год аддзелам землеўпарадкавання Шумілінскага райвыканкама у выніку праведзенай працы па дзяржаўным кантролі за выкарыстаннем і аховай зямель прыцягнута да адміністрацыйнай адказнасці 54 парушальніка, з іх складзена 50 пастаноў і 4 пратаколы ў суд.

Усе парушальнікі прыцягнуты да адміністрацыйнай адказнасці ў выглядзе штрафу. Агульная сума штрафаў склала 3098,25 беларускіх рублёў.

Інфармацыя аб свабодных (незанятых) зямельных участках размешчана:

  • на стэндзе Шумілінскага раённага выканаўчага камітэта (г. п. Шуміліна, вул. Кароткіна, 10, 1 паверх)
  • на стэндзе аддзела землеўпарадкавання Шумілінскага раённага выканаўчага камітэта (г. п. Шуміліна, вул. Кароткіна, 10, 2 паверх)

Звесткі аб продажы змельных участкаў у прыватную ўласнасць можна атрымаць на сайце Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь (http://ergi.nca.by) і (https://au.nca.by)


Да ведама грамадзян, якім прадастаўлены зямельныя ўчасткі для калектыўнага садаводства

Шумілінскі раённы выканаўчы камітэт інфармуе грамадзян аб тым, што ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 50 «Аб мерах па ўпарадкаванні дзейнасці садаводчых таварыстваў», падпісаным 28 студзеня 2008 года, грамадзяне, якім да ўступлення ў сілу гэтага Указа былі прадастаўлены зямельныя ўчасткі для вядзення калектыўнага садаводства, а таксама грамадзяне, якія набылі такія зямельныя ўчасткі па дагаворах куплі-продажу, дарэння і іншым не супярэчным заканадаўству спосабам, якія не з'яўляюцца членамі садаводчых таварыстваў і не зарэгістравалі свае правы на гэтыя зямельныя ўчасткі, абавязаны ў двухмесячны тэрмін з дня ўступлення ў сілу гэтага Указа аформіць ва ўстаноўленым парадку дадзеныя зямельныя ўчасткі і правы на іх. 

Невыкананне гэтага патрабавання з'яўляецца падставай для вынятку паказаных зямельных участкаў у адпаведнасці з заканадаўствам аб ахове і выкарыстанні зямель.


Неабходную інфармацыю і тлумачэнні па працэдуры афармлення правазасведчвальных дакументаў на зямельныя ўчасткі можна атрымаць у аддзеле землеўпарадкавання Шумілінскага райвыканкама па тэлефоне 8 021305 7031

Гэта важна для кожнага землекарыстальніка!

Пры прадастаўленні зямельных участкаў альбо пры афармленні правазасведчвальных дакументаў на зямлю, спецыялісты арганізацый землеўпарадкавання замацоўваюць на мясцовасці межавымі знакамі паваротныя кропкі для абазначэння межаў зямельнага ўчастка. 

Выканаўцы землеўпарадкавальных работ знаёмяць землекарыстальнікаў з месцамі ўстаноўкі межавых знакаў і перадаюць іх землекарыстальніку пад назіранне для забеспячэння пастаяннай захаванасці. 

Часам землекарыстальнікі пасля набыцця капітальнага будынка, жылога дома, зямельнага ўчастка або афармлення правазасведчвальных дакументаў на зямлю, забываюць пра існаванне месцаў ўстаноўкі межавых знакаў. 

У працэсе будаўніцтва аб'екта, іншай гаспадарчай дзейнасці на зямельным участку, межавыя знакі наўмысна або па неасцярожнасці знішчаюцца як землекарыстальнікамі, так і іншымі асобамі (будаўнікамі, выпадковымі мінакамі і да т. п.).Па прычыне страты межавых знакаў нярэдкія выпадкі ўзвядзення розных пабудоў ці іх частак, ўстаноўкі платоў за межамі устаноўленых межаў зямельных участкаў.

Знішчэнне альбо пашкоджанне межавых знакаў, іх самавольны перанос, цягне за сабой прыцягненне да адміністрацыйнай адказнасці ў выглядзе папярэджання або накладання штрафу ў памеры да дваццаці базавых велічынь. 

Самавольнае заняцце зямельнага ўчастка (будаўніцтва, іншае выкарыстанне зямлі за межамі межаў прадастаўленага зямельнага ўчастка) таксама забаронена і цягне адміністрацыйную адказнасць у выглядзе накладання штрафу ў памеры: на грамадзяніна -  ад 10 да 30 базавых велічынь, на індывідуальнага прадпрымальніка - ад 20 да 100, а на юрыдычную асобу - ад 50 да 300 базавых велічынь.

Па прычыне няведання межаў зямельнага ўчастка нярэдка ўзнікаюць спрэчкі паміж суседзямі аб месцы іх праходжання на мясцовасці, што прыводзіць да доўгіх, у т. ч. і судовым, разбору, да страты добрасуседскіх адносін. 

Знішчэнне межавых знакаў таксама цягне за сабой матэрыяльныя выдаткі, так як аднаўленне межаў зямельнага ўчастка ажыццяўляецца спецыялістамі ДУП «Праектны інстытут Витебскгипрозем» на платнай аснове за кошт сродкаў землекарыстальнікаў. 

Для выключэння падобных сітуацый землекарыстальнікам пасля атрымання зямельных участкаў неабходна надзейна зафіксаваць месца ўстаноўкі межавых знакаў. Пры куплі капітальных будынкаў, жылых дамоў вырабляць ўстаноўку агароджы згодна з планам граніц зямельнага ўчастка, прыкладзеным да пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі зямельнага ўчастка.

Аддзел землеўпарадкавання дадаткова інфармуе, што землекарыстальнік абавязаныажыццяўляць мерапрыемствы па ахове зямель, у тым ліку: добраўпарадкоўваць і эфектыўна выкарыстоўваць зямельныя ўчасткі, захоўваць урадлівасць глеб і іншыя карысныя ўласцівасці зямель, абараняць зямлі ад воднай і ветравой эрозіі, падтаплення, забалочвання, забруджвання адходамі, хімічнымі і радыеактыўнымі рэчывамі, іншых шкодных уздзеянняў, прадухіляць зарастання сельскагаспадарчых зямель драўняна-хмызняковай расліннасцю (насаджэннямі) і пустазеллямі, здымаць, захоўваць і выкарыстоўваць ўрадлівы пласт зямель пры правядзенні работ, звязаных са здабычай карысных выкапняў і будаўніцтвам.

Беражыце межавыя знакі і выконвайце абавязкі землекарыстальнікаў


Аб дазволе зямельных спрэчак

Любы нявырашанае канфлікт паміж суб'ектамі зямельных адносін з'яўляецца зямельным спрэчкай.

Заканадаўствам аб ахове і выкарыстанні зямель дазвол зямельных спрэчак размежаваны па кампетэнцыі паміж мясцовым выканаўчым камітэтам і судом.

У прыватнасці, толькі судом ажыццяўляецца дазвол зямельных спрэчак: 

- звязаныя з правам прыватнай уласнасці на зямельныя ўчасткі;

- звязаныя з ўспадкоўванне зямельных участкаў;

-паміж удзельнікамі сумеснага домаўладання (у тым ліку, спрэчкі аб парадку карыстання зямельным участкам і інш.);

-паміж асобамі, якія маюць капітальныя будынкі (будынкі, збудаванні) у агульнай уласнасці (у тым ліку спрэчкі аб памерах доляй ў праве на зямельны ўчастак і інш.).

Разгляд судамі зямельных спрэчак ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам і ў парадку, вызначаным пастановай Пленума Вярхоўнага суда Рэспублікі Беларусь ад 22 снежня 2011 г. № 9 "Аб практыцы разгляду судамі зямельных спрэчак". Пазовы прад'яўляюцца ў суд па месцы знаходжання зямельнага ўчастка.

Зямельныя спрэчкі, не якія адносяцца да вышэйвыкладзеных катэгорыях, разглядаюцца мясцовымі выканаўчымі камітэтамі ў адпаведнасці з кампетэнцыяй, прадстаўленай заканадаўствам па прыняцці рашэнняў па адабранні і прадастаўленні зямельных участкаў. 

Мясцовымі выканаўчымі камітэтамі зямельныя спрэчкі разглядаюцца па заяве аднаго з зацікаўленых бакоў, а таксама па звестках, якія паступілі ў мясцовы выканаўчы камітэт ад арганізацыі па землеўпарадкаванню, разам з актам, у якім адлюстраваны факт адмовы сумежнага землекарыстальніка падпісаць акт аб азнаямленні з фіксаванай мяжой зямельнага ўчастка, у выпадках, калі прысутнасць сумежнага землекарыстальніка і яго подпіс з'яўляюцца неабходнымі.

Парадак вырашэння зямельных спрэчак мясцовымі выканаўчымі камітэтамі адрозніваецца ў залежнасці ад прадмета зямельнага спрэчкі і наяўнасцю альбо адсутнасцю правазасведчвальных дакументаў на зямельныя ўчасткі, якія выступаюць аб'ектам зямельнага спрэчкі.

Зямельны спрэчка разглядаецца ў прысутнасці зацікаўленых бакоў, якія паведамляецца аб часе і месцы разгляду зямельнага спрэчкі мясцовым выканаўчым камітэтам не пазней, чым за тры дні да яго разгляду.

Разгляд зямельнага спрэчкі адкладаецца ў выпадку няяўкі аднаго з бакоў, калі ад яго не паступіла заявы аб разглядзе зямельнага ў яе адсутнасць. Пры паўторным адсутнасці адной з бакоў без паважных прычын разгляд зямельнага спрэчкі не адкладаецца.

У мясцовых выканаўчых камітэтах у мэтах падрыхтоўкі неабходных матэрыялаў па вырашэнні зямельных спрэчак ўтвораны камісіі па падрыхтоўцы матэрыялаў па разглядзе зямельных спрэчак (далей – камісія).

Камісіяй ажыццяўляецца падрыхтоўка дакументаў, неабходных для аб'ектыўнага і ўсебаковага разгляду зямельнага спрэчкі, у прыватнасці, актаў абследавання зямельных участкаў, картаграфічных матэрыялаў, а таксама выпатрабаванне звестак, дакументаў, якія знаходзяцца ў архівах і вырабленых, а таксама якія дзейнічалі з моманту прадастаўлення спрэчнага зямельнага ўчастка або ўзвядзення на ім домаўладання, у тым ліку і горадабудаўнічай дакументацыі, якая адлюстроўвае лёс спрэчных зямельных участкаў.

Ход разгляду зямельнага спрэчкі адлюстроўваецца ў пратаколе працы камісіі, які падпісваецца старшынёй і сакратаром камісіі.

Па выніках працы камісія рыхтуе праект рашэння па зямельным спрэчцы, які ўносіцца старшынёй камісіі на чарговае пасяджэнне выканаўчага камітэта.

Кожная з бакоў, якія ўдзельнічаюць у зямельным спрэчцы, мае права знаёміцца з матэрыяламі па прадмеце зямельнага спрэчкі, рабіць з іх выпіскі або здымаць копіі, прадстаўляць дакументы і іншыя доказы, заяўляць хадайніцтвы, даваць вусныя і пісьмовыя тлумачэнні з занясеннем іх у пратакол працы камісіі.

Мясцовы выканаўчы камітэт на працягу 5 рабочых дзён пасля прыняцця рашэння па зямельным спрэчцы накіроўвае копію гэтага рашэння зацікаўленым асобам.

Рашэнне па зямельным спрэчцы можа быць абскарджана ў вышэйстаячы выканаўчы камітэт або ў суд на працягу аднаго месяца з дня атрымання копіі рашэння па зямельным спрэчцы.

Абскарджанне рашэння па зямельным спрэчцы прыпыняе яго выкананне.

Зямельныя спрэчкі, звязаныя з праходжаннем межаў зямельных участкаў, на якія аформленыя, выдадзены правоудостоверяющие дакументы і ў адзіным дзяржаўным рэгістры нерухомай маёмасці, правоў на яго і здзелак з ім здзейсненая дзяржаўная рэгістрацыя стварэння зямельных участкаў, падлягаюць вырашэнню мясцовымі выканаўчымі камітэтамі - у выпадках, калі дзяржаўная рэгістрацыя стварэння зямельных участкаў будзе прызнана судом несапраўднай. З патрабаваннямі аб прызнанні несапраўднай дзяржаўнай рэгістрацыі стварэння зямельнага ўчастка ў суд маюць права звяртацца адна з бакоў зямельнага спрэчкі. Калі судом будуць задаволеныя патрабаванні аб прызнанні дзяржаўнай рэгістрацыі зямельнага ўчастка несапраўднай, то мясцовым выканаўчым камітэтам падлягае разгляду зямельны спрэчка па вызначэнні межаў зямельных участкаў у вышэй згаданым парадку.

У выпадку наяўнасці спрэчкі, звязанага з парушэннямі, дапушчанымі пры ўстанаўленні межаў зямельных участкаў, зацікаўленым тварам павінен быць прад'яўлены ў суд пазоў аб прызнанні несапраўднай дзяржаўнай рэгістрацыі стварэння зямельнага ўчастка. 

У выпадку, калі ў ходзе разгляду мясцовым выканаўчым камітэтам зямельнага спрэчкі паміж зацікаўленымі асобамі узнікае маёмасная спрэчка аб праве на нерухомую маёмасць, то дазвол зямельнага спрэчкі будзе магчымым пасля разгляду ў судовым парадку спрэчкі аб праве ў дачыненні да гэтага маёмасці.

Вышэйстаячым дзяржаўным органам, якія разглядаюць звароты па пытаннях землекарыстання і землеўпарадкавання па Віцебскай вобласці з'яўляецца кіраванне землеўпарадкавання Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта.

Юрыдычны адрас: 210015, г. Віцебск, вул. Праўды, 18, 4 паверх,

Е-mail: vitoblzem@tut.by

Рэжым працы: 8.00-17.00, абед 13.00-14.00
Выхадныя дні: субота, нядзеля
Тэлефон "гарачай лініі"  упраўлення землеўпарадкавання аблвыканкама 8 (0212) 68-68-77

Патэлефанаваць на тэлефон "гарачай лініі" можна ў рабочыя дні

з 8.00 да 12.00

Шумілінскі раённы выканаўчы камітэт

Шумілінскі раённы Савет дэпутатаў